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(Jun 24, 2015) Düsseldorf - Frankfurt (M) - Tokyo [ドイツ鉄道旅行 2015]

Am 24.06.2015 freute ich an die Reise mit den ICE Zügen von Düsseldorf nach Frankfurt am Main und fotografierte sie. Dann flog ich mit dem Lufhansa-Retro-Jumbo nach Tokio.

It’s the day I left Germany for Japan. I had planned to enjoy traveling with ICE trains. After checking out from the hotel, I came to Düsseldorf Hbf at 6:40 and took ICE 721 (Dortmund Hbf – Stuttagart Hbf). The train was operated with set 713 of class 407, Velaro D.
今日は帰国日、東京へのフライトまでICEの旅を楽しむことにする。ホテルをチェックインして、徒歩でDüsseldorf Hbfに向かう。6時40分に到着し、無事にStuttgart Hbf行ICE 721に間に合った。この列車には407形Velaro DのTz 713編成が使用されている。

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The train was far from crowded, so I easily found a vacant seat on the 1st class car. ICE 721 left Düsseldorf Hbf on time and running southbound at the speed of 200 km/h. After passing Kӧln-Mühlheim station, the train changed the truck and ran over a single truck to reach the low level platform of Kӧln Messe/Deutz station.
ICE 721は空いており、1等車の空席に腰を下ろす。ICE 721はDüsseldorf Hbfを発車すると200km/hで南方へ向かう。Kӧln-Mühlheimを通過すると単線の短絡線に入り、Kӧln Messe/Deutzの地上ホームに到着する。

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The train left the station after 6-minute stop and join the line from Kӧln Hbf. There were six parallel trucks and the speed limit was 200 km/h. In Troisdorf, the Right Rhine Railway left our line and ran towards Koblenz. Soon the train passed Siegburg/Bonn station and accelerated to 300 km/h on the high speed railway Kӧln-Rhein/Main. It ran along with A3 expressway through Siebengebirge, a Central Uplandish hill range on the east bank of the middle Rhein toward Westerwald. As a result, the train ran over steep climbs and descents repeatedly, whose maximum grade reached 4%. It passed Montabaur and Limburg Süd, and arrived at Frankfurt(M)Flughafen Fernbf at 8:05, 2 minutes earlier than scheduled. I got off ICE 721 here.
Kӧln Messe/Deutzを発車するとKӧln Hbfからの路線と合流する。ここからは6複線の間中を最高200km/hで走る。Troisdorfでライン川右岸線と分かれ、まもなくSiegburg/Bonnを通過すると高速新線区間に入り、300km/hへ加速していく。高速新線はアウトバーンA3に沿って、ライン川の東側に広がるSiebengebirgeの丘陵地帯をWesterwaldへと抜けるように敷設されているおり、列車は最高40パーミルの勾配を超えていく。Montabaur とLimburg Südの2駅を通過し、, Frankfurt(M)Flughafen Fernbfには8時05分に到着する。私はここで下車する。

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I walked around the station and checked in for the flight LH 716 which was going to depart at 18:05. moved to the other platform. I had reserved a seat in the lounge, just behind the driver’s cab, of ICE 614, in order to enjoy the scenery. ICE 614, operating with ICE 3 set 315 “Singen (Hohentwiel)”, approached soon.
空港をぶらついた後、18時05分に出発するLH716便の搭乗手続きを済ませ、再び駅のプラットフォームに戻る。まもなくICE 614が到着する。ICE 3の国内用403形Tz 315編成による運行である。この列車のラウンジ席を事に予約してあり、前方からの高速新線の展望を楽しみながらケルンに戻ることにする。

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ICE 614 left Frankfurt(M) Flughafen Fernabanhof at 9:09, and accelerated smoothly. About 10 minutes after the departure, the train reduced its speed and stopped. Over there, ICE 529 slowly changed from the left truck to the right, and passed our train. Just after our train pulling out, it passed ICE 815 using a Velaro D set. I understood the situation. ICE 529 had moved to the left truck to overtake ICE 815, running on the right truck.
ICE 614 kept on accelerating, and reached 300 km/h. It maintained the speed and passed Limburg Süd and Montabaur stations. It arrived at Siebug/Bonn at 9:49, two minutes behind the schedule. After leaving the station, ICE 614 ran at the speed between 160 and 200 km/h to the central area of Kӧln. It slowly passed Kӧln Messe/Deutz, crossed over the Rhein and arrived at Kӧln Hbf at 10:08, 3 minuted behind the schedule. Here the train changed its direction of travel and went to Dormund via Düsseldorf and Essen.
ICE 614はフランクフルト空港駅を9時09分に発車するとスムーズに加速していくが、10分程して再び減速していき、ついに停車してしまった。前方をみると、フランクフルト空港方面へ向かうICE 529が複線の左側 (ICE 614の走る軌道)から右側へのポイントを渡っている。ICE 529とすれ違うと、まもなくICE 614はゆっくり発車、すると間もなくVelaro Dが使用されているICE 815とすれ違う。これで合点がいった。高速新線上の全ての駅に停車するICE 815を、通過タイプのICE 529が左側から追い抜いたのであった。複線を方向別に運用する日本と異なり、単線並列として扱うシステムが垣間見えた瞬間であった。
その後はICE 614は最高300km/hで快調に走り、Limburg SüdとMontabaurを通過し、Siebug/Bonnには9時49分に到着する。ここからは最高200km/h走行区間となり、ゆっくりKӧln Messe/Deutzと通過してライン川を渡り、Kӧln Hbfには3分遅れの10時08分に到着する。デュッセルドルフ・エッセン経由でドルトムントへ向かうICE 614とはここでお別れである。

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I change for ICE 623, operated with two of ICE 3 class 403 sets, set 317 “Recklinghausen” + 354 “Mittenwald”. Fortunately, I found a seat on the 2nd class lounge. ICE 623 departed at 10:20. After passing Kӧln-Kalk S-Bahn station, the train changed the truck, branching off from the high-speed line. It was the Kӧln-Bonn Airport loop, whose length was 15.19 km. ICE trains shared the truck with S-Bahn train in the section. The train passed Frankfurter Strasse S-Bahn station, and passed Schloß-Röttgen tunnel. Then ICE 623 entered into the 4,210 m Airport Tunnel and arrived at Köln/Bonn Flughafen station at 10:33.
急いでホームを移動し、同じくICE 3により運行されるICE 623に乗車する。幸いにも2等のラウンジの最前席が空席だったので、ここに座ることにする。Kӧln Hbfを10時20分に発車したICE 623はS-BahnのKӧln-Kalk駅付近で転線し、ケルン・ボン空港ループ線に入る。ここではS-Bahnと路線を共有する。Frankfurter Strasse駅を通過し、Schloß-Röttgenトンネルを抜けると、全長4210mに空港トンネルに入り、ケルン・ボン空港駅には10時33分に到着する。

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ICE 623 departed and ran to the westward to rejoin the high-speed line again. It reached Sieburg/Bonn station at 10:42 on time. Then the train ran over the high-speed line at the maximum speed of 300 km/h, with stops at Montabaur and Limburg Süd. I enjoyed the spectacular scenery from the cockpit lounge. Finally, I was back in Frankfurt Flughafen Fernbahnhof at 11:29, 4 minutes earlier than scheduled.
ケルン・ボン空港駅を発車すると西へ向かい、高速新線に再び合流して、10時42分定刻にSieburg/Bonnに着く、その後はMontabaurとLimburg Südに停車しながら. 最高300km/hで高速新線を南西hへ向かい、11時29分(4分早着)でフランクフルト空港駅に着く。

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I had lunch at a restaurant in the airport terminal, and then I took a taxi to go to Weilbach to take pictures of ICE 3 running the high-speed line Kӧln-Rhein/Main. It was about 15 km to the point to take pictures. The point can be accessed easily from the rest area of the expressway A3. I arrived there only in 10 minutes. I took several pictures of my favorite ICE 3 in different compositions.
空港内で昼食を取った後、タクシーを拾い、アウトバーンA3経由で15km程離れたWeilbachへ向かう。所要時間は10分程、ここで高速新線を走るICE 3を撮影する。

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The taxi came to pick me up at 14:30, since I had asked the driver to come again. I came back to the airport, and took pictures of Lufthansa airplanes on the observation deck. Fortunately, I caught B747-8 D-ABYT, which had the livery in the 80s.
事前に約束した通り14時30分に迎えに来たタクシーで空港に戻る。展望デッキでしばらく撮影する。幸運にもルフトハンザのB747-8のうち、1980年台の塗装をまとったD-ABYTの着陸を撮影することが出来た。

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It was the time I have to leave Germany. At the end of my stay, I ate Zürich Art for an early dinner. Then I passed the security check and passport control, and drunk a bottle of bier. When I reached the gate, D-ABYT “Kӧln”, the Retro-Jet, was there.
そろそろ帰国の時間である。早めの夕食を摂って、出国手続きを済ませる。最後にビールを一杯楽しみ、搭乗ゲートへ向かう。本日ルフトハンザのLH 716便に使用されるのは、先程着陸を撮った、レトロ塗装のB747-8、D-ABYT “Kӧln”であった。

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LH 716 waited for a connecting flight and left about fifteen minutes behind the schedule. It took off smoothly and turned right. I found an ICE 3 set running toward Kӧln.
After a dinner with glasses of beer and wine, I fell asleep deeply. When I awoke, only one hour left to Tokyo. It flew southbound, then turned right to cross the Tokyo bay. It touched down on the runway of Tokyo/Haneda Airport at 12:00 and arrived at the gate at 12:02, 13 minutes earlier than scheduled.

LH 716便は接続便を待った関係で出発が15分程遅れた。しかし、ゲートを離れるとスムーズに離陸する。高速新線をケルンへICE 3が走るのを横目に、飛行機は力強く高度を上げていく。
ビール、さらにワインと共に夕食を済ませると、あとは深く寝入ってしまった。気が付くと、羽田空港まではもう1時間。朝食にも全く気が付かなかった。東京湾を横断し、定刻より13分早い12時02分に羽田空港に到着した。

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